Hogy alakult a longbow (DR-LM 01.001)
2016. március 18. írta: Szántói Gábor

Hogy alakult a longbow (DR-LM 01.001)

Az íj tervezésekor a cél az volt, hogy egy jól működő megfizethető íjat készítsek. A hatékony defrex-reflex formának egy enyhe, egyszerűbben ragasztható kivitelét választottam kiindulási alapnak. A munkaigényes díszítéseket is elvettetem, így a ragasztási időt is tudtam csökkenteni. A karok és a markolat fa magjának anyag választását sem vittem túlzásba. A lapokat a jól bevált barkócából ékeltem. Szelíd dióra eset a választás a markolathoz. Longbowba még ugyan nem használtam, de engedtem a kíváncsiságnak.
Az első változatánál kis méretű markolatot tettem. Remélve, hogy az anyag költségen tudok még csökkenteni. Nem volt a legszerencsésebb választás. Az intenzív terheléses teszteken nem ment át. A markolatnál eltört. Túl sok anyag jött le a markolat magról a formázás közben. A tanulságot levonva megnöveltem a hosszát és a vastagságát is a markolatmagnak. Az új markolattal már jól működött és minden teszten átment.

A továbbiak már gördülékenyen mentek. A tillerezéssel nem volt különösebb probléma. A karok szépen összhangban dolgoztak. Az ereje is 40#. A formázásnál minimális anyagot vettem el. A lövés tesztelésen is jól muzsikált. A göböt hiányoltam lövés közben. A veszőket is túl keménynek találtam. Amúgy elég stabilan lő.

 Eléggé tolja a vesszőt. Egy kis rezgés érezhető, de nem számottevő. Nem hullámzik. Az idegre helyezett bojtok segít csökkenteni a csendesedés idejét. A nagyobb távolságon is stabil, kis szórást ad. 30 m-es lőtáv is kellemesen meglőhető vele.

Szubjektíven összefoglalva: egy kellemes húzású 28" és 31" között jól működő belépő kategóriás 66" hosszú longbow. A 490 mm hosszú markolat markáns határozott megjelenést ad. Későbbiekben biztos fogom készíteni, táblásított markolat maggal és többrétegű díszítéssel.

Többi íjtesztjeim:
SLH-recurve íjról kicsit bővebben

Keresd fel weblapom is: http://www.szantoibows.com/
Követheted munkámat naprakészen a 
facebook oldalamon, képekért azInstragramon, videokért a Youtube csatornámon, további információk aTwitter-en, G+-on és Pinterest-en

A bejegyzés trackback címe:

https://szantoibows.blog.hu/api/trackback/id/tr168464484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása