Az íj szerintem - Előszó
2016. március 14. írta: Szántói Gábor

Az íj szerintem - Előszó

Ebben a cikk sorozatban a saját felfogásom szerint foglalkozok az íjakkal. Azt szeretném bemutatni, ahogyan én látom az íjakat, jelmezőiket, tulajdonságaikat. Mik azok amik megkülömböztetnek egyes íjakat egy másiktól és, hogy ezeket hogyan gondolom rendszerezni.

vadaszreflex.jpg

Sok más megközelítést teljesen eltudok fogadni és értem is azoknak az alapjait. Legalábbis remélem. Mert annyira sokrétű és annyira szervesen az emberhez kötődő eszköz, hogy csak megpróbálni lehet mindent megtudni, ami  kulturális és technológiai szinten is rárakódott már 10000 éve. Vannak olyan témák, amiket messziről tudok csak figyelni, mint a csigás íj, a vadászat íjjal, de a természetes anyagú íjakkal is még csak sikertelen ismerkedéseim voltak. A laminált íjakkal foglalkoztam aktívan, eddig azok közül is a longbow és a recurve típusúakkal. Szóval nagyon messze vagyok a minden színten őrök érvényű igazság hiteles hírdetésétöl. Nem is célom. Inkább csak az, hogy kötetlenül írjak azoknak akiket érdekel az amit mondok az íjról és csak remélni tudom, hogy másokat is gondolkodásra és látásmódjuk megosztására tudom ösztönözni. 

Rengeteg jó kezdeményezés létezik már Magyarországon -érthetően főleg a magyar íjjal kapcsolatosan.
A történelmi magyar íj iránt érdeklődőknek ajánlom figyelmébe:
botondbow.com
magyarij.hu
Dr. Fábián Gyula munkásságát mindenki figyelmébe ajánlom. Könnyen elérhető a neten, érdemes rákeresni.

Kapcsolódó cikkek:
Az íj szerintem - Főbb íj kategóriák és részeik

Keresd fel weblapom is: http://www.szantoibows.com/
Követheted munkámat naprakészen 
facebook oldalamon, képekért azInstragramon is követhetsz, videokért a Youtube csatornám, további információk aTwitter-en, G+-on, Pinterest-en

A bejegyzés trackback címe:

https://szantoibows.blog.hu/api/trackback/id/tr48447996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szantoi 2016.03.15. 16:38:05

Én is úgy érzem, hogy igazak azok az állítások, amit a cikkben olvashattam: " Mert annyira sokrétű és annyira szervesen az emberhez kötődő eszköz, hogy csak megpróbálni lehet mindent megtudni, ami kulturális és technológiai szinten is rárakódott már 10000 éve.".
Én nemrég óta "kíváncsiskodok", olvasgatok e témában, de valóban azt látom, hogy "ahány ház, annyi szokás".
De, aki a szép munkát tudja értékelni, annak minden darab egy remek mű.
Köszönöm, hogy olvashatom a naplódat és a gondolataidat e témában.
süti beállítások módosítása